مویک مینی 3 منتشر شد!
امیرعلی نخعی
امیرعلی نخعی
11 اردیبهشت 1401 | 25 : 15
مویک مینی 3 منتشر شد!

مینی دوست داشتنی!


وزن کم و در عین حال اندازه کوچیک خانواده مینی باعث شده که این سری از دستگاه های شرکت Dji دل بسیاری از دوستداران پرنده های تصویربرداری رو به دست بیاره. اما محبوبیت این دستگاه ها تنها محدود به وزن و اندازه این خانواده نمی شه، مداومت پروازی بالا، کیفیت دوربین عالی و البته پک های مختلف این دستگاه باعث شده که این خانواده محبوبیتش دو چندان شود.


در اواخر سال 2019 درست 3 سال بعد از معرفی اسپارک مویک مینی 1 به دنیا معرفی شد. کیفیت تصویربرداری بالاتر، مداومت پروازی بالاتر، وزن کمتر و ... باعث شده تا mavic mini به یکی از پهپاد های دوست داشتنی شرکت دی جی آی تبدیل شود. اما خانواده مینی به همین جا ختم نشد و در سال 2020 دی جی آی دستگاه دیگری از این خانواده به دنیا معرفی کرد. تصویربرداری 4k، رادیو کنترل جدید، برد 10 کیلومتر و... از ویژگی های مویک مینی 2 بود. شاید به جرات میتوان گفت که مویک مینی 2 یکی از پرفروش ترین دستگاه های شرکت دی جی آی است که از عوامل این محبوبیت میتوان به قیمت کم و کیفیت بالای این دستگاه اشاره کرد. اما یکی دیگر از محصولات شرکت Dji در سال 2021 معرفی شد که این دستگاه تلفیقی از مویک مینی 1 و 2 بوده و دی جی آن را مینی se نامید. (برای اطلاعات بیشتر درمورد مینی se کلیک کنید.)


مینی 3 دستگاه جدید Dji


اوایل سال 2022 بود (بهمن خودمون!) که اخباری در مورد دستگاه جدید Dji به بیرون درز کرد. این تصاویر حاکی از اون بود که دستگاه جدیدی که Dji قصد داره به زودی معرفیش کنه از خانواده مینیه و احتمالا کلی ویژگی جدید داره! 


توجه شما رو به اولین تصاویر درز کرده از مینی 3 جلب میکنم!


mavic-mini-3-pro


خب بعد از این تصاویر که تو اوایل فروردین پخش شد، خیلی از Leaker ها (به نوعی فاش کننده اطلاعات، همون فضول خودمون) گفتن که این دستگاه خیلی بریخته! یعنی مینی 3 و قورباغه مثل سیبین که از وسط نصف شدن! در ادامه این اخبار زد و نقیض یک خبر جنجالی منتشر که معرفی دی جی آی مینی 3 شاید پایان سلطنت مویک ایر 2 رو به همراه داشته باشه و به خاطر همین خیلی ها گفتن که این دستگاه جدید Dji قطعا از دوربین و سنسور مویک ایر 2 استفاده می کنه که باید ببینیم اینجوری میشه یا نه!


تصویر جدید از دی جی آی مینی 3 پرو!


اما بعد از منتشر شدن تصویر کارتون مینی 3، تصویر دیگه ای توی اینترنت پخش شد که نشون میداد مینی 3 اونجوری که باید زشت نیست ولی یه قیافه بزرگ داره و بخاطر همین خیلی ها شک کردن که این اصلا تو خانواده مینی نباشه! ولی تو عکس کاملا واضحه که این دستگاه کمتر از 250 گرم وزن داره!


mavic-mini-3-pro


خب حالا اون چیزی که از این عکس بالا میشه فهمید، مویک مینی 3، تغییرات ویژه ای داره! گیمبالی که به راحتی قابلیت چرخیدن داره! یعنی احتمالا علاوه بر اینکه میتونه تصویر افقی بگیره، قابلیت تصویربرداری عمودی هم بهش اضافه شده! علاوه بر این ها سنسور های برخورد با مانع به این دستگاه اضافه شده! (صدای تشویق حضار) چیزی که یه ایراد خیلی بزرگ تو مینی 2 بود، نبود سنسور بخورد با مانع بود که خب چیزی که از این تصویر مشخصه این دستگاه سنسور بر خورد با مانع سه جهتی داره! 


اما باید ببینیم با اضافه شدن این سنسور های برخورد با مانع به معنی اضافه شدن مود های هوشمند پروازیه یا نه؟ مثل کوئیک شات، اکتیو ترک یا Spotlight یا ... احتمالش خیلی زیاده ولی خب اینکه همه مود های هوشمندی که ایر 2 داشته رو، داشته باشه بعیده!


ولی یه چیزی که خیلی عجیبه اینکه آیا این سنسور بالایی دستگاه قابلیت تشخیص موانع رو به بالا رو داره یه نه!



دوربین مویک مینی 3 پرو 


احتمالا دی جی آی مینی 3 از یک دوربین با سنسور یک اینچی استفاده میکند ولی این پایان ماجرا نیست و این دوربین با یک دیافراگم 1.7 تجهیز شده است. علاوه بر این با توجه به عکس های منتشر شده احتمالا این دوربین میتوان علاوه بر تصویر برداری افقی، به صورت عمودی نیز تصویر برداری کند.


mavic-mini-3-pro-dji


باتری بزرگتر، تایم پرواز کمتر


dji mini 3 pro از یک باتری بزرگتر با ظرفیت 2453 میلی آمپری ساعتی استفاده میکنه و طبق تصاویر منتشر شده این موضوع تایید شده است. این باتری نسبت به باتری مویک مینی 2 که 2250 میلی آمپر ساعتیه، ظرفیت بیشتری داره و احتمالا تایم پروازی بیشتری رو نسبت به مویک مینی 2 داره! حالا سوالی که پیش میاد اینکه آیا باتوجه به امکانات جدید دستگاه مینی 3 آیا این افزایش ظرفیت باتری باعث افزایش تایم پروازی میشه یا نه؟


 


قیمت بیشتر از مویک مینی 2


باتوجه به امکانات اضافه ای که مینی 3 خب انتظار میره که این دستگاه قیمت بیشتری از مینی 2 داشته باشه! طیبعیه کاملا! قیمتای منتشر شده که شایعه هم هستن به این ترتیبه که مویک مینی 3 پرو پک استاندارد 550 دلاره، پک کمبو این دستگاه 799 دلاره و علاوه بر، این دستگاه با رادیو کنترل هوشمند و جدید Dji هم منتشر خواهد شدکه احتمالا قیمتی در حدود 1200 دلار خواهد بود!


mavic-mini-3-pro


تاریح انتشار


دی جی آی مویک مینی 3 احتمالا در تاریخ 28 آپریل سال 2022 منتشر خواهد. 28 آپریل همون 8 اردیبهشت خودمونه و باید منتظر باشیم که آیا این دستگاع در این تاریخ منتشر خواهد شد یا نه!


اطلاعات تکمیلی 


اطلاعات جدیدی و صد البته دقیق تری از این دستگاه منتشر شده که قرار با هم بررسیش کنیم. همون طور که قبلا هم گفتیم دوربین این دستگاه از یک سنسور بزرگتر نسبت به مدل های قبلی خودش استفاده میکنه! اما حالا مشخص شده که دی جی آی مینی 3 به یک سنسور 1/1.3 با دیافراگم 1.7 مجهز شده که انتظار میره بتونه تصاویر با کیفیت 48 مگاپیکسل ثبت و ضبط کنه! اما این پایان ماجرا نیست و Dji mini 3 pro از FocusTrack 6 استفاده میکنه! علاوه بر این تایم پروازی این دستگاه به 35 دقیقه افزایش پیدا کرده! علاوه بر این احتمالا این دستگاه کیفیت دریافت تصاویرش به 1080P تغییر کرده و از تکنولوژی OcuSync 3 استفاده میکنه!


اینم یه ویدیو با کیفیت بالا که از این دستگاه منتشر شد!



جدید ترین تصاویر منتشر شده از مویک مینی 3 پرو


عکس های زیر با استفاده از مویک مینی 3 پرو گرفته شده که کیفیت اون واقعا چندین پله از مویک مینی 2 بالاتره! البته این تصاویر همون جوری که معلومه تو شب گرفته شده (البته ما برای اینکه حجم عکس رو کمتر کنیم، کیفیتش رو دستکاری کردیم) و احتمالا تصاویر روزشم خیلی خیلی بهتر از مینی 2عه! این تصاویر تو شهر ووهان چین گرفته شده و یکی از افرادی که از نزدیک تو این تصویر برداری با این دستگاه جدید بوده اعلام کرده که این دستگاه، فوق العاده دستگاه کم صداییه و حتی نسبت به مینی 2 هم صداش کمتره! به علاوه این فرد تایید کرده که این دستگاه دیافراگم 1.7 داره! اما جالب ترین مسئله این دستگاه قیمتشه که هنوز که هنوزه اعدادی که منتشر میشه کلی با هم فرق دارن که میانگینشون حدود 840 دلاره!



البته ما از ووهان چین خاطرات خوبی نداریم و الانم امیدواریم که این دستگاه با یه کیفیت بالا و قابل قبول و قیمت پایین تر راهی بازار باشه!


همیشه هم سعی میکنیم تا زمان معرفی کامل این دستگاه این صفحه رو بروز نگه داشته باشیم! 


مرسی از همراهی شما

دیدگاه شما