پهپادهای مناسب جهت نقشه برداری
30 دی 1400 | 55 : 15
پهپادهای مناسب جهت نقشه برداری

پهپادهای مناسب جهت نقشه برداری


یکی از جذاب ترین موضوعاتی که پهپاد ها به آن ورود پیدا کردند طی سال های اخیر نقشه برداری با پهپاد است.


فاکتورهایی که برای خرید پهپاد نقشه برداری(فتوگرامتری) مهم است من آنها را به شش قسمت تقسیم کردم:


1-امنیت پرواز پهپاد نقشه برداری


2-رابط کاربری پهپاد نقشه برداری


3-دوربین پهپاد نقشه برداری


4-GPS پهپاد نقشه برداری


5-سیستم ارسال تصویر پهپاد نقشه برداری


6-سنسورهای عدم برخورد با مانع پهپاد نقشه برداری


از لحاظ امنیت پرواز دستگاهی که برای نقشه برداری استفاده میشود باید پایداری قابل قبولی در پرواز داشته باشد و مقاومت در برابر باد مناسب و سطح بالای داشته باشد.


رابط کاربری پهپاد  نقشه برداری باید به صورتی باشد که کاربر به راحتی و بدون دردسر بتواند با پهپاد خود کار کند و به راحتی دستور های لازم را به پهپاد از طریق نرم افزار های ارتباطی بدهد.


یکی از مهم ترین فاکتور های پهپاد های نقشه برداری دوربین آن است که شرکت dji از برند هاسل بلاد که یکی از معتبر ترین شرکت های دوربین سازی است استفاده میکند.


سیستم ماهواره ای و gps در پهپاد های نقشه برداری بسیار مهم است زیرا برای اسکن زمین و نویگیشن پرنده و تعیین مرکز تصویر حین شات زدن باید به سیستم های ماهواره ای قوی وصل باشد.


ارسال تصویر زنده و سیستم ارسال تصویر شاید در بحث نقشه برداری لزوم خاصی نداشته باشد ولی وجود آن کمک میکند پروازی ایمن تر داشته باشید و به صورت زنده دستگاه را طی عملیات نقشه برداری کنترل کنید.


دیگر مسئله ای که بسیار مهم است سنسور های عدم برخورد با مانع است چون این پهپاد ها بیشتر در مکان هایی مورد استفاده قرار میگیرند که موانع زیادی دارند و احتمال کرش را زیاد میکنند برای همین سنسور های عدم برخورد با مانع نقش مهمی در کاهش کرش ها خواهند داشت. حالا میریم سر اصل قضیه که خیلی ها میپرسند چه کوادکوپتر هایی از شرکت dji برای نقشه برداری مناسب هستند.


کوادکوپتر های مناسب نقشه برداری



  • فانتوم 4 پرو 


phantom-4-pro



  • مویک 2 پرو 


mavic-2-pro


 



  • مویک 3 


mavic-3


پیشنهاد ما این سه مدل از شرکت dji برای نقشه برداری است.


فانتوم 4 پرو دستگاه قدیمی به حساب می آید و تولید نمیشود دیگه برای همین پیشنهاد اول ما هم نیست ولی دستگاه خوبی در این زمینه به حساب می آید.


دستگاه بعدی که در نقشه برداری به کار میرود مویک 2 پرو است با اینکه دستگاه جدیدی نیست ولی فوق العاده است بخاطر تاشو بودن و حمل و نقل اسان برعکس فانتوم 4 پرو و داشتن بدنه قوی نسبت به فانتوم 4 پرو و بالاخره جدیدتر از فانتوم 4 پرو به حساب می آید.


و در آخر دستگاهی فوق العاده که جدیدا هم معرفی شده یعنی مویک 3 که در سه نسخه استاندارد ، کمبو . cine  که یک نسخه فول امکانات به حساب می آید . مویک 3 همانند دیگر محصولات سری مویک تاشو بوده و حمل و نقل ساده ای دارد و با بهره مندی از دو دوربین هاسل بلاد و سنسور عدم برخورد در 6 جهت(360 درجه ) و بسیاری از امکانات دیگر دستگاهی فوق العاده برای نقشه برداری به حساب می آید فقط یک بدی که دارد قیمت بالایی نسبت به دو محصول قبلی دارد و اگر هزینه زیاد براتون مهم نیست و به کیفیت و حرفه ای بودن دستگاه فکر می کنید میتواند بهترین پیشنهاد باشد.


 

دیدگاه شما