راهنمای خرید کوادکوپتر برای تصویر برداری
30 دی 1400 | 48 : 15
راهنمای خرید کوادکوپتر برای تصویر برداری

شرکت dji محصولات زیادی دارد که شاید در وهله اول که با آنها مواضع میشوید ندونید کدوم دستگاه برای شما مناسب تر است ما تو مقاله به همین موضوع مهم خواهیم پرداخت.


پهپادهای مناسب جهت تصویربرداری


پهپاد های مناسب تصویربرداری dji به دو سری معروف مینی و ایر تقسیم میشوند که هر کدام کاربرد خاص خودشون رو دارن . ما در ادامه به بررسی تک تک این سری ها خواهیم پرداخت.


سری مینی 


سری مینی کوادکوپتر هایی با وزن کم و تاشو که در حمل و نقل خیلی تاثیر گذار است و خیلی دستگاه های جمع و جوری به حساب می آیند. از نظر قیمت هم جز ارزون ترین محصولات dji هستند.


وزن کم و تاشو بودن این سری در مصارفی مثل طبیعت گردی و تصویر برداری در جاهای بسته و کوچک باعث شده برای خیلی ها این سری جذاب باشد البته نداشت سنسور عدم برخورد با مانع یک ذره ناامید کننده است ولی خوب مهم خلبانی هست و سنسور که تمام کارها را نمیکند برای همین باز هم این سری فوق العاده است.


این سری در حال حاضر سه محصول در خودش جا داده به نام های:



  • مویک مینی 


mavic-mini



mavic-mini



  • مویک مینی se


mavic-mini-se


مویک مینی اولین محصول سری مینی بود که بعد از اسپارک رونمایی شد و بازخورد خوب را از طرفداران و مشتریان dji دریافت کرد برعکس ظاهر کوچک و وزن کمش دستگاهی نیمه حرفه ای به حساب می آید . dji در آپدیت مینی، مینی 2 را رونمایی کرد که در برخی موارد مثل برد، کنترلر و..... تقویت و آپدیت شده بود.


و در سال 2021 dji از جدیدترین محصول خودش تو سری مینی ها یعنی مینی se رونمایی کرد که چیزی مابین مینی و مینی se به حساب می آید و قیمت مناسب هم دارد.


جمع بندی


اگر اهل طبیعت گردی و تصویر برداری نیمه حرفه ای هستی این سری میتواند خیلی کار راه بنداز باشد و اگر هم تصویر بردار حرفه ایی هستید ادامه مقاله را دنبال کنید.


سری ایر


اولین محصول سری ایر ، مویک ایر بود که الان دیگه قدیمی شده ولی سری ایر تموم نشده و محصولات فوق العاده رو بعد مویک ایر بیرون داده مثل:



  • مویک ایر 2 


mavic-air2



  • مویک ایر 2 اس


mavic-air-2s


سری مویک ایر پیشرفت های خوبی داشتن و یه جوریایی برای تصویر برداری حرفه ای مناسب هستند.


تاشو بودن ، داشتن سنسور عدم برخورد با مانع ، برد مناسب و.... از همه مهم تر کیفیت دوربین و تصویربرداری فوق العاده که باعث شده سری ایر برای تصویربرداران حرفه ای مثل آتلیه داران ، هلیشات کاران حرفه ای کاربرد داشته باشد. یکی دیگر از مصارف سری ایر در ساخت تیزر های تبلیغاتی است که این روز ها خیلی مورد توجه قرار گرفته است. 


جمع بندی


اگر تصویر بردار حرفه ای هستی و یا نیاز به تصویر برداری هوایی حرفه ای داری این سری میتونه پیشنهاد مناسبی باشه .


و در آخر خیلی از دوستان میپرسند چرا ما طبیعت گرد هستیم یا برای سرگرمی هلیشات میخوایم سری مینی رو پیشنهاد میکنید و یا تصویر بردار حرفه ای هستم سری ایر معرفی میکنید مگه سری ها و مدل های دیگه خوب نیستند . در اینجا ما باید بگیم که تمام دستگاه های dji عالی هستند و نسبت به قیمت و امکاناتی که دارند ما بهترین پیشنهاد رو به دوستان میدیم تا بهترین بهره رو از این هلیشات ها ببرن.

دیدگاه شما